Τρίτη 26 Οκτωβρίου 2010

ΠΛΑΙΣΙΟ ΤΗΣ Π.Α.Σ.Π. ΓΙΑ ΤΗΝ ΓΕΝΙΚΗ ΣΥΝΕΛΕΥΣΗ ΤΟΥ ΣΥΛΛΟΓΟΥ ΤΗΝ ΤΡΙΤΗ 26/10/2010

 ΥΠΕΡΨΗΦΙΣΤΗΚΕ ΤΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΤΗΣ Π.Α.Σ.Π. Σ.Τ.Εφ.-Α ΣΤΗ ΓΕΝΙΚΗ ΣΥΝΕΛΕΥΣΗ
192 ΕΥΧΑΡΙΣΤΟΥΜΕ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΜΠΙΣΤΟΣΥΝΗ ΣΑΣ ΣΤΗ ΓΕΝΙΚΗ ΣΥΝΕΛΕΥΣΗ...!!!
401 ΕΥΧΑΡΙΣΤΟΥΜΕ ΓΙΑ ΤΗΝ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ ΣΑΣ...!!!
Π.Α.Σ.Π.:192
ΔΑΠ-ΝΔΦΚ:139
Π.Κ.Σ.:66
ΑΡ.ΕΝ.:4

                          ΠΑΡΑΚΑΤΩ ΘΑ ΒΡΕΙΤΕ ΤΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΤΗΣ Π.Α.Σ.Π. Σ.Τ.Εφ.
 
Το νέο ακαδημαϊκό έτος ξεκινά και τα ζητήματα που καλούμαστε να αντιμετωπίσουμε αυτή τη στιγμή είναι πολλά και σίγουρα η λύση τους δεν είναι η στείρα άρνηση και ο ξύλινος αντιπολιτευτικός λόγος.
Για αυτό και η παράταξη μας αντιπροτείνει συγκεκριμένα πράγματα σε όλες τις εξαγγελίες της κυβέρνησης, οι οποίες σε πολλές περιπτώσεις οδηγούν στην υποβάθμιση των σπουδών μας και μας βρίσκουν αντίθετους. Επιπλέον, θεωρούμε πως η λύση στο πρόβλημα της Παιδείας στην Ελλάδα ξεκινά από την δευτεροβάθμια εκπαίδευση, και δεν λύνεται με πασαλείμματα στην ανώτατη βαθμίδα της.
Θέλουμε επίσης να ξεκαθαρίσουμε πως για εμάς ο δημόσιος και δωρεάν χαρακτήρας της παιδείας στην Ελλάδα είναι αδιαπραγμάτευτος.
 -Θέσεις της Π.Α.Σ.Π. στα ζητήματα που υπάρχουν:
·         Εξεταστικές περίοδοι:
·         Φοιτητικά πάσο:
Καταγγέλλουμε την συνεχιζόμενη αδιαφορία από τα αρμόδια υπουργεία σχετικά με την έκδοση των φοιτητικών πάσο. Είναι απαράδεκτο να πληρώνουν οι σπουδαστές την ολιγωρία κάποιων ανεύθυνων.
·         Μείωση προϋπολογισμού Τ.Ε.Ι.:
Η απάντηση μας στους όλο και πιο μειωμένους προϋπολογισμούς των Τ.Ε.Ι. είναι: Άμεση αύξηση της χρηματοδότησης ανάλογη των αναγκών μας. Ισόποση χρηματοδότηση των Πανεπιστημίων – Τ.Ε.Ι.
·         Μονή Εισαγωγή Φοιτητών:
Κινείται στην σωστή κατεύθυνση στο πλαίσιο της ενιαίας τριτοβάθμιας εκπαίδευσης και της κινητικότητας των σπουδαστών από ίδρυμα σε ίδρυμα. Τα πανεπιστήμια και τα Τ.Ε.Ι. πρέπει να διέπονται από αντίστοιχους αν όχι ίδιους κανόνες καθώς αποτελούν ισότιμες βαθμίδες της Ανώτατης εκπαίδευσης με διακριτό ρόλο. Βασικό πρόβλημα στο συγκεκριμένο ζήτημα είναι η έλλειψη υλικοτεχνικής υποδομής των ιδρυμάτων, ώστε να καλύψουν όλο αυτό τον όγκο των σπουδαστών. Όσον αφορά τις εξεταστικές περιόδους, προτείνουμε να παραμείνει το σύστημα των εξεταστικών όπως ακριβώς έχει για τους σπουδαστές που μπήκαν με το προηγούμενο σύστημα.

·         Ωρομίσθιοι – Έκτακτοι καθηγητές:
Ο προϋπολογισμός του Τ.Ε.Ι. είναι μειωμένος κατά 33% συγκριτικά με πέρυσι λόγω της οικονομικής κρίσης. Η έλλειψη χρημάτων οδηγεί στην μείωση των ωρομίσθιων καθηγητών που κάνουν τα εργαστηριακά μαθήματα. Συνέπεια αυτού είναι η μείωση των εργαστηριακών τμημάτων. Όλα αυτά θα τα υποστούν οι σπουδαστές οι οποίοι μπαίνουν σε λίστες αναμονής, στοιβάζονται σε εργαστήρια με ελλιπή υλικοτεχνική υποδομή και επιπλέον τώρα υπάρχει το ενδεχόμενο να χάσουν τελείως κάποια εργαστήρια.
Η υπομονή μας έχει εξαντληθεί. Δεν προκαλέσαμε εμείς την κρίση, όμως εμείς την πληρώνουμε. Η παράταξη μας είναι αντίθετη σε όλα όσα συμβαίνουν και κυρίως με τις εκπτώσεις στην γνώση που μας παρέχεται.
ΔΙΕΚΔΙΚΟΥΜΕ άμεση πρόσληψη εκπαιδευτικού προσωπικού προκειμένου να τελειώσει μια και καλή αυτό το πρόβλημα στα ιδρύματα.
·         Εξαγγελίες της κυβέρνησης για θέματα παιδείας:
1.      Κατάργηση φοιτητικής συμμετοχής στα όργανα συνδιοίκησης – Διορισμός διοικήσεων ιδρυμάτων:
Για την Π.Α.Σ.Π. δεν μπαίνει σε διαπραγμάτευση η φοιτητική συμμετοχή στα όργανα συνδιοίκησης στο όνομα μιας κατ’ επίφαση διαφάνειας. Το δικαίωμα μας αυτό το κερδίσαμε με αγώνες. Στα πλαίσια όμως της διαφάνειας η παράταξη μας προτείνει την επικάλυψη των ονομάτων των σπουδαστών στις εξεταστικές περιόδους στα πρότυπα των πανελληνίων εξετάσεων. Επίσης δεν δεχόμαστε οι διοικήσεις των ιδρυμάτων μας να είναι διορισμένα όργανα του εκάστοτε Υπουργείου Παιδείας και να διοικούν σύμφωνα με τα θέλω και τα πιστεύω του κάθε Υπουργού.
2.      Νέες ειδικότητες – Που θα συμβάλουν στην περιφερειακή ανάπτυξη:
Η Π.Α.Σ.Π. δεν είναι αντίθετη στην δημιουργία νέων ειδικοτήτων που όντως θα συμβάλουν στην περιφερειακή ανάπτυξη, όμως θέλουμε να ξεκαθαριστεί ποιες θα είναι αυτές και πως θα συμβάλουν στην περιφερειακή ανάπτυξη.
3.      Συνενώσεις τμημάτων:
Η Π.Α.Σ.Π. δεν είναι αντίθετη σε συνενώσεις τμημάτων με παράλληλη γενίκευση γνωστικών αντικειμένων υπό την προϋπόθεση πως δεν θα οδηγηθούν αυτά τα τμήματα σε υποβάθμιση.
4.      Επαγγελματικά Δικαιώματα:
Πλήρη επαγγελματικά δικαιώματα ανά τομέα και εκσυγχρονισμός στις ειδικότητες που ήδη υπάρχουν.
Γενικά οι θέσεις και οι διεκδικήσεις της Π.Α.Σ.Π. είναι:
·         Δημόσια, δωρεάν, σύγχρονη παιδεία για όλους, χωρίς αποκλεισμούς και ταξικές διακρίσεις.
·         Γενναία αύξηση της χρηματοδότησης βάση των αναγκών μας.
·         Αλλαγές του θεσμικού πλαισίου προς την κατεύθυνση των αναγκών των σπουδαστών.
·         Περιφρούρηση του ασύλου και των Ακαδημαϊκών Ελευθεριών από τα μέλη της Ακαδημαϊκής κοινότητας.
·         Διαφάνεια στην διαχείριση των οικονομικών. Δημοσιοποίηση των προσόντων αυτών που εργάζονται στα ερευνητικά και ευρωπαϊκά προγράμματα στα μέλη της ακαδημαϊκής κοινότητας.
·         Επικάλυψη του ονόματος των σπουδαστών στις εξεταστικές περιόδους στα πρότυπα των πανελληνίων εξετάσεων.
·         Αύξηση της συμμετοχής των σπουδαστών στο 100% των μελών ΕΠ.
·         Αυτόνομα μεταπτυχιακά προγράμματα σπουδών δωρεάν για όλους.
·         Ενιαίο μισθολογικό κλιμάκιο για τους αποφοίτους Πανεπιστημίων – Τ.Ε.Ι.
·         Άμεση εύρεση αιθουσών διδασκαλίας, προκειμένου να διευκολυνθούν οι σπουδαστές. Αν χρειαστεί να χρησιμοποιηθούν τα καινούρια αμφιθέατρα.
·         Δωρεάν πολλαπλά συγγράμματα για όλους. Δωρεάν ηλεκτρονικές βιβλιοθήκες για όλους.
·         Δωρεάν σίτιση και στέγαση για όλους.
·         Άμεση ανέγερση νέων εστιών.
·         Άμεση έκδοση επαγγελματικών δικαιωμάτων στις ειδικότητες που εκκρεμούν κι εκσυγχρονισμούς των υπαρχόντων.
·         Καμία αναγνώριση των επαγγελματικών δικαιωμάτων των Κ.Ε.Σ.
·         Όχι στην υποβάθμιση των Τ.Ε.Ι. από ανώτατη σε ανώτερη εκπαίδευση.
Οι θέσεις της Π.Α.Σ.Π. για την παιδεία δεν διαπραγματεύονται με καμία κυβέρνηση. Δεν δεχόμαστε τίποτα λιγότερο από μία αναβαθμισμένη, δημόσια και δωρεάν παιδεία για όλους.
 Αγωνιστικά
Π.Α.Σ.Π.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου